Van kantoor naar droomkantoor met de vernieuwde Oxford™ en Pluralis™ van Fritz Hansen

DE PLURALIS™ TAFEL EN DE ELEGANTE OXFORD™ STOEL IN EEN NIEUW JASJE

OXFORD™ - STYLE WITH A PURPOSE

De stoel werd ontworpen door Arne Jacobsen voor professoren van het St. Catherine’s College in Oxford (Engeland). In deze nieuwe uitgave krijgt de Oxford™ stoel haar oorspronkelijk vorm terug in combinatie met een nieuwe versie van het klassieke ontwerp. Deze flexibele en comfortabele stoel past zowel in een thuiskantoor of eetkamer, maar evengoed ook in een vergaderruimte of publieke ruimte.

De Oxford™ stoel keert terug naar haar roots, waarbij moderne technologie, comfort en vakmanschap worden samengebracht. De geüpdatete stoel behoudt haar oorspronkelijke silhouet, met een lage of hoge rugleuning. Het nieuwe ontwerp heeft een extra steun wat voor maximaal zitcomfort zorgt.

De nieuwe diepere zitting zorgt voor een natuurlijke houding, en dankzij het verbeterde kantelmechanisme en de verstelbare zithoogte past de stoel zich gemakkelijk aan verschillende lichaamstypes en activiteiten aan. De schuine armleuningen passen perfect onder een tafelblad. De stoel kan worden afgewerkt met meerdere onderstellen, zoals een nieuw vierpotig vast onderstel, die verkrijgbaar zijn in tal van stijlen voor een stoel op maat. Lederen en stoffen bekledingen in nieuwe kleuren versterken het minimalistische design, waardoor deze stoelen zowel in privéruimtes als op kantoor of in een publieke ruimte perfect passen.

PLURALIS™ - DESIGNED FOR EVERY MEETING

De Pluralis™ tafel biedt een mooi evenwicht tussen prachtig design en functionaliteit, en de goed doordachte eigenschappen voldoen aan alle behoeften. Het flexibele ontwerp van Kasper Salto doet dienst als strakke eettafel, ruime werkplek of verstelbare vergadertafel, en combineert schoonheid en functie.

Pluralis™ is ontworpen om met u mee te groeien. De tafel biedt een hedendaagse oplossing voor werkplekken, thuis of op kantoor. Ze zijn afzonderlijk of in een groter geheel te gebruiken, dankzij de naadloze configuraties die talrijke mogelijkheden bieden. Of de tafel nu een plek krijgt in een thuiskantoor of in een vergaderruimte, stroomvoorzieningen op maat en praktisch kabelbeheer garanderen overal een gestroomlijnde strakke look en productiviteit.

De strakke metalen poten lopen schuin af voor stabiliteit en er is voldoende beenruimte om comfortabel te werken of te dineren. Optionele verlengbladen bieden bovendien extra zitplaatsen. De tafel is verkrijgbaar in fineerhout, laminaat of linoleum van topkwaliteit waardoor ze perfect opgaat in elke omgeving.

Pluralis™ heeft zes standaard versies van 160 cm tot 720 cm, drie verschillende breedtes en vier opties voor het tafelblad.

Beide producten zijn vanaf oktober beschikbaar in de winkel

Prijs incl. BTW

Oxford™ stoel / € 1.503

Pluralis™ tafel / € 1.480

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie, kan je terecht op de Fritz Hansen Media Gallery.

Voor meer informatie omtrent aanvragen, samenwerkingen of interviews kan je steeds terecht bij Celine.

Persberichten in je mailbox

Over Fritz Hansen

Fritz Hansen, een Deens merk opgericht in 1872, ontwerpt en vervaardigt meubels, lampen en accessoires. De wereldleider met een passie voor schoonheid, kwaliteit en vakmanschap staat voor een moderne Scandinavische levensstijl en werkt samen met visionaire kunstenaars, designers en architecten uit de hele wereld. Zo deed het merk al een beroep op het talent van onder meer Arne Jacobsen, Cecilie Manz, Hans J. Wegner, Piero Lissoni en Poul Kjærholm.

Vandaag worden de designproducten van Fritz Hansen verkocht in meer dan 85 landen via 2000 verdeelpunten, waaronder flagshipstores in Kopenhagen, San Francisco, Milaan en Tokio. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Kopenhagen, stelt wereldwijd 260 mensen tewerk en bedient zijn designminnende klanten via de projectmarkt en de detailhandel. Surf voor meer informatie naar fritzhansen.com