Ontdek de nieuwe accessoires bij Fritz Hansen

KAARSHOUDERSERIE & POUF

JAIME HAYON KAARSHOUDERS - LIGHT TOUCH

De kaarshouderserie van Jaime Hayon voor Fritz Hansen kreeg een nieuwe look in roestvrij staal. Deze nieuwe serie zorgt voor een lichte en elegante uitstraling en past perfect bij de meubel-, verlichting- en interieuraccessoirecollectie van het merk.

De weerspiegeling van het roestvrij staal geeft een zuivere, verfijnde en ingetogen look. Het is een knipoog naar de designs van Poul Kjærholm voor Fritz Hansen met details in tijdloos metaal. De nieuwe kaarshouders zien er licht en elegant uit. Elke houder is mooi op zich, maar ook samen vormen ze een prachtig geheel dat elk interieur een speelse sfeer geeft.

Jaime Hayon ontwerpt voorwerpen die niet enkel functioneel zijn. Hij vindt echter dat design ook de levenskwaliteit moet bevorderen en een betekenis moet hebben. Schoonheid en emotie staan hierbij centraal. Zijn Spaanse roots en gevoel voor humor vinden hun weg in alles wat hij ontwerpt, van loungestoelen tot kaarshouders. Zijn typische speelse stijl vormt de rode draad doorheen zijn werk. ​

Beschikbaar in de winkel vanaf oktober 2021 en verkrijgbaar in drie versies.

CECILIE MANZ POUF - CREATIVE SEATING

Een extra zitplekje voor onverwachte gasten, een voetensteun bij een loungestoel of een bijzettafeltje voor een bordje lekkers, de schoonheid van de Pouf serie - ontworpen door Cecilie Manz voor Fritz Hansen - zit in haar veelzijdigheid. Het multifunctionele ontwerp is nu verkrijgbaar in nieuwe materialen en kleuren zodat het dé blikvanger wordt in om het even welke ruimte.

De poef is een favoriet van alle tijden dankzij de tijdloze vorm en functie. De poef werd niet alleen ontworpen als mooi interieurstuk, maar ook als creatieve zitoplossing waarbij u één of meerdere poefs kunt combineren. Fritz Hansen breidt de populaire Pouf serie uit met versies in gepolijst leder en Twill Weave. De Pouf is verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren. De natuurlijke materialen zorgen ervoor dat hij naadloos opgaat in elke omgeving en meubelcombinatie, waarbij praktische functionaliteit samengaat met een aantrekkelijke look en feel die geïnspireerd is op de natuur.

Cecilie Manz (°1972) wordt beschouwd als een van de toonaangevende Deense designers van haar generatie. Haar studio combineert conceptualisme met de Deense voorliefde voor duurzame materialen en vakmanschap.

Beschikbaar in de winkel vanaf oktober 2021.

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie en prijzen, kan je terecht op de Fritz Hansen Media Gallery.