Ontdek de Let Lounge Chair van Sebastian Herkner en Fritz Hansen

STAY AWHILE

De nieuwe uitnodigende loungestoel van Sebastian Herkner werd ontworpen voor een veelvoud aan stijlen en polyvalente ruimtes.

De Let loungestoel van Sebastian Herkner en Fritz Hansen belichaamt de uitzonderlijke skills en kenmerkende esthetiek van de Duitse ontwerper alsook het bijzondere vakmanschap en de topkwaliteit van Fritz Hansen. De stoel is ontworpen voor een veelvoud aan stijlen en is geschikt voor zowel commerciële projecten als residentieel gebruik.

“Ik hou van het karakter van de armsteun die zijn leuning uitreikt in een uitnodigend gebaar. Het design wordt gedomineerd door lichtheid en door comfort. De stoel wordt op die manier een oase van rust. Licht en strak, comfortabel en communicatief.” ​ legt Herkner uit.

De loungestoel is het eerste ontwerp van Herkner in samenwerking met Fritz Hansen. Het ontwerp is volledig gestoffeerd met textiel of leder. De basis is verkrijgbaar in gepoedercoat staal, klassiek chroom of houten poten in eikenhout, natuuressenhout of zwart gekleurd essenhout. De mogelijkheden in verschillende combinaties zijn werkelijk eindeloos.

"De gebogen rugleuning van deze stoel is ontworpen om te omarmen en te troosten,” zegt Christian Andresen, Head of Design bij Fritz Hansen.
“Dit is een uitstekend ontwerp, of de stoel nu alleen staat of gegroepeerd om sociaal contact te bevorderen.”

De stoel is gemaakt zonder lijm, waardoor stoomreiniging mogelijk is voor gebruik in polyvalente ruimtes zoals bedrijfswachtruimtes, horecagelegenheden en hotelkamers.

De Let loungestoel is een nieuwe aanvulling aan de erkende collectie loungestoelen van Fritz Hansen, waaronder de modellen Egg van Arne Jacobsen en PK22 van Poul Kjærholm.

De Let loungestoel is vanaf oktober 2020 verkrijgbaar in de winkel.

OVER DE ONTWERPER

Sebastian Herkner (1981) studeerde Product Design aan de HfG Offenbach University of Art and Design. Tijdens zijn studies focuste hij zich op het ontwerpen van objecten en meubels, waarbij hij zijn gevoel voor stoffen, kleuren en texturen aanscherpte. Herkner richtte in 2006 zijn eigen studio op.

Het werk van de ontwerper werd al meermaals bekroond. Hij kreeg onder meer de IF Award, Iconic Award en Elle Deco International Award (EDIDA). Als eregast van IMM Cologne 2016 leverde Sebastian Herkner het ontwerp voor "Das Haus". Maison et Objet verkoos hem in 2019 tot "Designer of the Year".

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie, kan je terecht op de Fritz Hansen Media Gallery.