FRITZ HANSEN LISSONI SOFA™ IN NIEUWE AFMETINGEN

ELEGANTIE VANUIT ELKE HOEK

Het ontwerpprincipe van Italiaans ontwerper Piero Lissoni is eenvoudig: nooit ontwerpen voor een specifieke functie of een specifiek doel, maar steeds ontwerpen voor mensen. Dat is duidelijk zichtbaar in zijn Lissoni Sofa™; een verfijnde, moderne zitbank die een gezonde dosis comfort en luxe toevoegt aan het alledaagse leven.

De bank wordt gekenmerkt door strakke lijnen met aandacht voor details, waardoor hij een uitgesproken look heeft die iedere ruimte naar een hoger niveau tilt. Verder kan de Lissoni-bank volledig naar wens worden gepersonaliseerd met een uitgebreid gamma aan leder en textiel dat beschikbaar is voor uw bekleding op maat.

Dankzij de nieuwe aanpassingen en afmetingen is de succesvolle Lissoni-reeks nu nog veelzijdiger. Naast de twee bestaande afmetingen – de tweezitsbank die heel ingetogen en elegant is; en de driezitsbank die de horizontale vorm van het ontwerp benadrukt – bevat de collectie nu ook twee nieuwe compacte versies, die de mogelijkheden voor het interieur uitbreiden naar alle ruimtes van een woning.

Naast de extra materialen en afmetingen, zorgt het nieuwe onderstel met poedercoating bovendien voor een hedendaagse toets. Dit creëert eveneens talloze nieuwe designopties, die beschikbaar zijn naast het bestaande onderstel van roestvrij staal.

De zitbank werd in 2006 ontworpen door Piero Lissoni in samenwerking met Fritz Hansen. Hun ambitie was om een comfortabele sofa te ontwerpen die vanuit elke hoek en positie in een kamer er prachtig zou uitzien. Zoals u kan zien in het gamma Lissoni-banken, ontwierp Lissoni de verfijnde en hedendaagse zitbank in een internationale designtaal. De duidelijke horizontale en verticale lijnen worden benadrukt door de contouren van het onderstel en de comfortabele kussens. Ze typeren de eenvoudige verfijning van de bank die, inderdaad, zeer elegant is vanuit elke hoek.

Sinds mei 2021 beschikbaar in de winkel.

Prijs vanaf €3.998, incl. BTW

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie en prijzen, kan je terecht op de Fritz Hansen Media Gallery.